FAQ zbiórki
często zadawane pytania
Czym jest PoProstuPomagam?
PoProstuPomagam.pl to proste narzędzie dzięki, któremu w kilka chwil zorganizujesz zbiórkę internetową na dowolny cel lub wesprzesz projekt bliski Twojemu sercu. Wykorzystujemy potęgę Internetu łącząc potrzebujących pomocy z tymi, którzy chcą jej udzielić – bezpośrednio, przejrzyście i w nieskomplikowany sposób. Tworzymy miejsce, w którym wiele dobrych uczynków zamienia się w coś wielkiego. Dołącz do naszej dobroczynnej społeczności i po prostu pomagaj!
Kto może zorganizować zbiórkę internetową?
Niezależnie od tego czy jesteś osobą prywatną, organizacją pozarządową czy firmą w każdej chwili możesz zorganizować zbiórkę internetową na PoProstuPomagam. Dzięki własnej zbiórce internetowej możesz wspólnie ze znajomymi, współpracownikami czy z innymi ludźmi zbierać darowizny na wybrany przez siebie cel.
Na jaki cel mogę zorganizować zbiórkę internetową?
Powodów aby zorganizować zbiórkę internetową może być wiele – szczytny cel, leczenie, rehabilitacja, pomoc pogorzelcom, remont, wzajemna pomoc, darowizny zamiast prezentów urodzinowych, organizacja wydarzenia lokalnego, sportowego czy po prostu podróż życia.
Zbiórkę internetową można zorganizować na dowolny cel. Nie oceniamy ani celu ani istoty zbiórki, o ile jest on dla Ciebie ważny i nie narusza naszego regulaminu. Niezależnie od okazji: zbieraj darowizny na projekt bliski Twojemu sercu!
Zacznij działać klikając w „Stwórz zbiórkę”.
Jak uruchomić swoją zbiórkę internetową?
Przede wszystkim aby utworzyć zbiórkę musisz zarejestrować się na PoProstuPomagam. Następnie po zalogowaniu na swoje konto kliknij w zakładkę „Stwórz zbiórkę”, a po wypełnieniu krótkiego formularza kliknij w przycisk prześlij zbiórkę.
Gotowe, Twoja zbiórka jest już aktywna i możesz zbierać darowizny online!
Czy utworzenie zbiórki jest bezpłatne?
Tak, stworzenie i prowadzenie zbiórki jest bezpłatne. Co więcej na PoProstuPomagam nie ma ani startowych, ani cyklicznych opłat – ponieważ zależy nam na tym, aby bezwzględna większość darowizny trafiała na realizację celu zbiórki.
Jedynie 6% z każdej przekazanej darowizny pozostaje w witrynie PoProstuPomagam (+2,5% to opłata stała pobierana przez operatorów usług płatniczych). Dzięki 6% możemy nie tylko pokryć koszty związane z funkcjonowaniem i dalszym rozwojem naszego portalu ale jako organizacja non-profit nie stoimy w miejscu i możemy zapewnić pomoc coraz to większej liczbie Podopiecznych naszej Fundacji.
Nie zwlekaj i już teraz stwórz swoja zbiórkę internetową.
Jak przekazać darowiznę i kiedy pojawi się ona na stronie zbiórki?
PoProstuPomagam posiada aż trzy metody wsparcia zbiórki. W zależności od upodobań możesz przekazać darowiznę:
- Przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy ze wskazaniem tytułu podanego na stronie zbiórki
- Szybkim przelewem internetowym – Przelewy24
- Szybkim przelewem internetowym – Paypal.
Darowizna przekazana przy użyciu PayPal i Przelewy24 księgowana jest co do zasady bezpośrednio po jej przekazaniu. Jednakże niekiedy z przyczyn technicznych jej zaksięgowanie może nastąpić z pewnym opóźnieniem, nie dłuższym niż 4 dni od dnia jej przekazania. Natomiast księgowanie darowizny przekazanej przelewem tradycyjnym następuje najpóźniej w ciągu 4 dni roboczych od dnia zaksięgowania środków na rachunku bankowym.
Czy mogę odwołać przekazaną darowiznę?
Po przekazaniu darowizny nie ma możliwości jej odwołania dlatego zanim zdecydujesz się wesprzeć konkretny cel dokładnie zapoznaj się z opisem zbiórki i udostępnionymi przez jej organizatora dokumentami, linkami do stron internetowych czy profili społecznościowych.
Pamiętaj również o sprawdzeniu czy wprowadzona przez Ciebie kwota odpowiada kwocie, którą planujesz przekazać.
Co oznacza różowy symbol widoczny obok nazwy Organizatora zbiórki i jak go zdobyć?
Symbol weryfikacji jest wyświetlany przy nazwie organizatora i oznacza potwierdzenie przez PoProstuPomagam, że jest to autentyczny profil danej osoby, organizacji czy firmy, i że tożsamość organizatora zbiórki została zweryfikowana przelewem bankowym.
Na jakie konto można wypłacić zebrane środki?
Wypłata zgromadzonych środków może nastąpić na dowolne konto w banku polskim. Ważne! Jeżeli wypłata ma nastąpić na rachunek bankowy innej organizacji pozarządowej, w której organizator jest Podopiecznym pamiętaj o wskazaniu numeru i nazwy subkonta Podopiecznego w wniosku o wypłatę.
Wypłata zgromadzonych środków następuje na koniec zbiórki, jednakże w wyjątkowych sytuacjach na wniosek organizatora dopuszczalna jest wcześniejsza częściowa wypłata.
Jak mogę wesprzeć zbiórkę?
Wystarczy, że wejdziesz na stronę zbiórki, wpiszesz kwotę darowizny i naciśniesz przycik „Wesprzyj".
PoProstuPomagam posiada aż trzy metody wsparcia zbiórki. W zależności od upodobań możesz przekazać darowiznę:
- Przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy ze wskazaniem tytułu podanego na stronie zbiórki
- Szybkim przelewem internetowym – Przelewy24
- Szybkim przelewem internetowym – Paypal.
Kiedy moja darowizna pojawi się na stronie zbiórki?
Darowizna przekazana przy użyciu PayPal i Przelewy24 księgowana jest co do zasady bezpośrednio po jej przekazaniu. Jednakże niekiedy z przyczyn technicznych jej zaksięgowanie może nastąpić z pewnym opóźnieniem, nie dłuższym niż 4 dni od dnia jej przekazania. Natomiast księgowanie darowizny przekazanej przelewem tradycyjnym następuje najpóźniej w ciągu 4 dni roboczych od dnia zaksięgowania środków na rachunku bankowym.
Jak przekazać darowiznę Anonimowo?
Wystarczy, że w formularzu przekazania darowizny na rzecz konkretnej zbiórki zaznaczysz opcję „Anonimowo".
Czy otrzymam potwierdzenie przekazania darowizny?
Automatycznie po przekazaniu darowizny on-line otrzymasz potwierdzenie mailowe o zaksięgowaniu kwoty na poczet zbiórki.
Co oznacza, że profil Organizatora zbiórki jest zweryfikowany?
Symbol weryfikacji jest wyświetlany przy nazwie organizatora i oznacza potwierdzenie przez PoProstuPomagam, że jest to autentyczny profil danej osoby, organizacji czy firmy, i że tożsamość organizatora zbiórki została zweryfikowana przelewem bankowym.
Kto jest odpowiedzialny za realizację celu zbiórki?
Za realizację celu zbiórki odpowiedzialny jest organizator zbiórki.
Czy można odwołać darowiznę?
Po przekazaniu darowizny nie ma możliwości jej odwołania dlatego zanim zdecydujesz się wesprzeć konkretny cel dokładnie zapoznaj się z opisem zbiórki i udostępnionymi przez jej organizatora dokumentami, linkami do stron internetowych czy profili społecznościowych.
Pamiętaj również o sprawdzeniu czy wprowadzona przez Ciebie kwota odpowiada kwocie, którą planujesz przekazać.
Kto może zorganizować zbiórkę?
Niezależnie od tego czy jesteś osobą prywatną, organizacją pozarządową czy firmą w każdej chwili możesz zorganizować zbiórkę internetową na PoProstuPomagam. Dzięki własnej zbiórce internetowej możesz wspólnie ze znajomymi, współpracownikami czy z innymi ludźmi zbierać darowizny na wybrany przez siebie cel.
Na jaki cel mogę zorganizować zbiórkę internetową?
Powodów aby zorganizować zbiórkę internetową może być wiele – szczytny cel, leczenie, rehabilitacja, pomoc pogorzelcom, remont, wzajemna pomoc, darowizny zamiast prezentów urodzinowych, organizacja wydarzenia lokalnego, sportowego czy po prostu podróż życia.
Zbiórkę internetową można zorganizować na dowolny cel. Nie oceniamy ani celu ani istoty zbiórki, o ile jest on dla Ciebie ważny i nie narusza naszego regulaminu. Niezależnie od okazji: zbieraj darowizny na projekt bliski Twojemu sercu!
Zacznij działać klikając w „Stwórz zbiórkę”.
Jak uruchomić swoja zbiórkę internetową?
Przede wszystkim aby utworzyć zbiórkę musisz zarejestrować się na PoProstuPomagam. Następnie po zalogowaniu na swoje konto kliknij w zakładkę „Stwórz zbiórkę”, a po wypełnieniu krótkiego formularza kliknij w przycisk prześlij zbiórkę.
Gotowe, Twoja zbiórka jest już aktywna i możesz zbierać darowizny online!
Czy utworzenie zbiórki jest bezpłatne?
Tak, stworzenie i prowadzenie zbiórki jest bezpłatne. Co więcej na PoProstuPomagam nie ma ani startowych, ani cyklicznych opłat – ponieważ zależy nam na tym, aby bezwzględna większość darowizny trafiała na realizację celu zbiórki.
Jedynie 6% z każdej przekazanej darowizny pozostaje w witrynie PoProstuPomagam (+2,5% to opłata stała pobierana przez operatorów usług płatniczych). Dzięki 6% możemy nie tylko pokryć koszty związane z funkcjonowaniem i dalszym rozwojem naszego portalu ale jako organizacja non-profit nie stoimy w miejscu i możemy zapewnić pomoc coraz to większej liczbie Podopiecznych naszej Fundacji.
Nie zwlekaj i już teraz stwórz swoja zbiórkę internetową.
Co oznacza różowy symbol widoczny obok nazwy Organizatora zbiórki i jak go zdobyć?
Symbol weryfikacji jest wyświetlany przy nazwie organizatora i oznacza potwierdzenie przez PoProstuPomagam, że jest to autentyczny profil danej osoby, organizacji czy firmy, a tożsamość Organizatora zbiórki została zweryfikowana przelewem bankowym.
Jak uzyskać weryfikację profilu?
Symbol weryfikacji jest wyświetlany przy nazwie organizatora i oznacza potwierdzenie przez PoProstuPomagam, że jest to autentyczny profil danej osoby, organizacji czy firmy, a tożsamość Organizatora zbiórki została zweryfikowana przelewem bankowym.
Na jakie konto można wypłacić zebrane środki?
Wypłata zgromadzonych środków może nastąpić na dowolne konto w banku polskim. Ważne! Jeżeli wypłata ma nastąpić na rachunek bankowy innej organizacji pozarządowej, w której organizator jest Podopiecznym pamiętaj o wskazaniu numeru i nazwy subkonta Podopiecznego w wniosku o wypłatę.
Wypłata zgromadzonych środków następuje na koniec zbiórki, jednakże w wyjątkowych sytuacjach na wniosek organizatora dopuszczalna jest wcześniejsza częściowa wypłata.