Skip to main content

FAQ zbiórki

często zadawane pytania

często zadawane pytania

Kto może zorganizować zbiórkę internetową?

Każda pełnoletnia osoba. Niezależnie od tego czy jesteś osobą prywatną, organizacją pozarządową czy firmą w każdej chwili możesz zorganizować zbiórkę internetową na PoProstuPomagam. 

Na jaki cel mogę zorganizować zbiórkę?

Powodów aby zorganizować zbiórkę internetową może być wiele – szczytny cel, leczenie, rehabilitacja, pomoc pogorzelcom, remont, wzajemna pomoc, darowizny zamiast prezentów urodzinowych, organizacja wydarzenia lokalnego, sportowego czy po prostu podróż życia.

Zbiórkę internetową można zorganizować na dowolny cel. Nie oceniamy ani celu ani istoty zbiórki, o ile jest on dla Ciebie ważny i nie narusza naszego regulaminu. Niezależnie od okazji: zbieraj darowizny na projekt bliski Twojemu sercu!

Czy założenie zbiórki jest bezpłatne?

Tak, stworzenie i prowadzenie zbiórki jest bezpłatne. Co więcej na PoProstuPomagam nie ma ani startowych, ani cyklicznych opłat – ponieważ zależy nam na tym, aby bezwzględna większość darowizny trafiała na realizację celu zbiórki.

Jedynie 6% z każdej przekazanej darowizny pozostaje w witrynie PoProstuPomagam (+2,5% to opłata stała pobierana przez operatorów usług płatniczych). Dzięki 6% możemy nie tylko pokryć koszty związane z funkcjonowaniem i dalszym rozwojem naszego portalu ale jako organizacja non-profit możemy zapewnić pomoc coraz to większej liczbie Podopiecznych naszej Fundacji.

Na jakie konto mogę wypłacić zebrane środki?

Wypłata zgromadzonych środków może nastąpić na dowolne konto w banku polskim.

Ważne! Jeżeli wypłata ma nastąpić na rachunek bankowy innej organizacji pozarządowej, w której organizator jest Podopiecznym pamiętaj o wskazaniu numeru i nazwy subkonta Podopiecznego w wniosku o wypłatę.

Kiedy moja darowizna pojawi się na stronie zbiórki?

W zależności od upodobań możesz przekazać darowiznę: przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy ze wskazaniem tytułu podanego na stronie zbiórki lub szybkim przelewem internetowym – Przelewy24.

Darowizna przekazana przy użyciu Przelewy24 księgowana jest co do zasady bezpośrednio po jej przekazaniu. Natomiast księgowanie darowizny przekazanej przelewem tradycyjnym następuje najpóźniej w ciągu 4 dni roboczych od dnia zaksięgowania środków na rachunku bankowym.

Czy można odwołać darowiznę?

Po przekazaniu darowizny nie ma możliwości jej odwołania dlatego zanim zdecydujesz się wesprzeć konkretny cel dokładnie zapoznaj się z opisem zbiórki i udostępnionymi przez jej organizatora dokumentami, linkami do stron internetowych czy profili społecznościowych.

Pamiętaj również o sprawdzeniu czy wprowadzona przez Ciebie kwota odpowiada kwocie, którą planujesz przekazać.

Kiedy mogę wypłacić środki ze zbiórki?

Zgromadzone środki możesz wypłacić w każdym momencie. Wystarczy, że po zalogowaniu się na swoje konto przejdziesz do sekcji zbiórki>>płatności i złożysz wniosek o wypłatę.

Czy muszę być Podopiecznym Fundacji by założyć zbiórkę?

Nie nie musisz być Podopiecznym naszej fundacji ani żadnej innej jeżeli chcesz założyć zbiórkę. Wystarczy, że zarejestrujesz się w naszym serwisie, a następnie przejdziesz do zakładki „załóż zbiórkę”.


Masz więcej pytań?

Masz więcej pytań lub nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Skontaktuj się z nami przez nasz formularz kontaktowy klikając w poniższy przycisk.

organizator zbiórki

Kto może zorganizować zbiórkę?

Niezależnie od tego czy jesteś osobą prywatną, organizacją pozarządową czy firmą w każdej chwili możesz zorganizować zbiórkę internetową na PoProstuPomagam. Dzięki własnej zbiórce internetowej możesz wspólnie ze znajomymi, współpracownikami czy z innymi ludźmi zbierać darowizny na wybrany przez siebie cel.

Na jaki cel mogę zorganizować zbiórkę?

Powodów aby zorganizować zbiórkę internetową może być wiele – szczytny cel, leczenie, rehabilitacja, pomoc pogorzelcom, remont, wzajemna pomoc, darowizny zamiast prezentów urodzinowych, organizacja wydarzenia lokalnego, sportowego czy po prostu podróż życia.

Zbiórkę internetową można zorganizować na dowolny cel. Nie oceniamy ani celu ani istoty zbiórki, o ile jest on dla Ciebie ważny i nie narusza naszego regulaminu. Niezależnie od okazji: zbieraj darowizny na projekt bliski Twojemu sercu!

Jak założyć swoją zbiórkę interentową?

Przede wszystkim aby utworzyć zbiórkę musisz zarejestrować się na PoProstuPomagam. Następnie po zalogowaniu na swoje konto kliknij w zakładkę „Stwórz zbiórkę”, a po wypełnieniu krótkiego formularza kliknij w przycisk prześlij zbiórkę.

Gotowe, Twoja zbiórka jest już aktywna i możesz zbierać darowizny online!

Czy utworzenie zbiórki jest bezpłatne?

Tak, stworzenie i prowadzenie zbiórki jest bezpłatne. Co więcej na PoProstuPomagam nie ma ani startowych, ani cyklicznych opłat – ponieważ zależy nam na tym, aby bezwzględna większość darowizny trafiała na realizację celu zbiórki.

Jedynie 6% z każdej przekazanej darowizny pozostaje w witrynie PoProstuPomagam (+2,5% to opłata stała pobierana przez operatorów usług płatniczych). Dzięki 6% możemy nie tylko pokryć koszty związane z funkcjonowaniem i dalszym rozwojem naszego portalu ale jako organizacja non-profit nie stoimy w miejscu i możemy zapewnić pomoc coraz to większej liczbie Podopiecznych naszej Fundacji.

Nie zwlekaj i już teraz stwórz swoja zbiórkę internetową.

Na jakie konto można wypłacić zebrane środki?

Wypłata zgromadzonych środków może nastąpić na dowolne konto w banku polskim. Ważne! Jeżeli wypłata ma nastąpić na rachunek bankowy innej organizacji pozarządowej, w której organizator jest Podopiecznym pamiętaj o wskazaniu numeru i nazwy subkonta Podopiecznego w wniosku o wypłatę.

Wypłata zgromadzonych środków następuje na koniec zbiórki, jednakże w wyjątkowych sytuacjach na wniosek organizatora dopuszczalna jest wcześniejsza częściowa wypłata.

Co oznacza różowy symbol widoczny przy nazwie ogranizatora zbiórki?

Symbol weryfikacji jest wyświetlany przy nazwie organizatora i oznacza potwierdzenie przez PoProstuPomagam.pl, że jest to autentyczny profil danej osoby, organizacji czy firmy, a tożsamość Organizatora zbiórki została zweryfikowana przelewem bankowym.

darczyńca

Jak mogę przekazać darowiznę?

Wystarczy, że wejdziesz na stronę zbiórki, wpiszesz kwotę darowizny i naciśniesz przycisk „Wesprzyj”.

PoProstuPomagam posiada dwie metody wsparcia zbiórki. W zależności od upodobań możesz przekazać darowiznę:

  • Przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy ze wskazaniem tytułu podanego na stronie zbiórki
  • Bezpiecznym i szybkim przelewem internetowym – Przelewy24. BLIK, karty płatnicze, Apple Pay, Google Pay, Visa mobile
Kiedy moja darowizna pojawi się na stronie zbiórki?

Darowizna przekazana przy użyciu Przelewy24 księgowana jest co do zasady bezpośrednio po jej przekazaniu. Jednakże niekiedy z przyczyn technicznych jej zaksięgowanie może nastąpić z pewnym opóźnieniem, nie dłuższym niż 4 dni od dnia jej przekazania.

Księgowanie darowizny przekazanej przelewem tradycyjnym następuje najpóźniej w ciągu 4 dni roboczych od dnia zaksięgowania środków na rachunku bankowym.

Czy mogę przekazać darowiznę Anonimowo?

Wystarczy, że w formularzu przekazania darowizny na rzecz konkretnej zbiórki zaznaczysz opcję „Anonimowo”.

Czy otrzymam potwierdzenie przekazania darowizny?

Automatycznie po przekazaniu darowizny on-line otrzymasz potwierdzenie mailowe o zaksięgowaniu kwoty na poczet zbiórki.

Czy mogę odwołać darowiznę?

Po przekazaniu darowizny nie ma możliwości jej odwołania dlatego zanim zdecydujesz się wesprzeć konkretny cel dokładnie zapoznaj się z opisem zbiórki i udostępnionymi przez jej organizatora dokumentami, linkami do stron internetowych czy profili społecznościowych.

Pamiętaj również o sprawdzeniu czy wprowadzona przez Ciebie kwota odpowiada kwocie, którą planujesz przekazać.

Kto jest odpowiedzialny za realizację celu zbiórki?

Za realizację celu zbiórki odpowiedzialny jest organizator zbiórki.

Masz więcej pytań?

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na szukane pytanie, skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego.